måndag 31 oktober 2011

Myskväll och recepttips!

Jag tror att jag, utan att överdriva, varje kväll, om jag inte jobbar förstås, anstränger mig med kvällsmaten. Eller iallafall stämningen, ljusen och dukning. Då trivs jag som bäst!



Idag bjöds det på kyckling i långpanna. Busenkelt och riktigt gott.


Ni behöver:

2 vuxna 2 barn

Kyckling i lika stora bitar (här kan man välja att ha olika delar eller bara filé)
1 sötpotatis
5-6 små potatisar
1 stor morot
½ zucchini
4 pärllökar
Färska timjankvistar
ca ½ dl olivolja
ca 2 dl vitt vin
salt peppar
coctailtomater
svarta oliver


(Jag la ner några citronklyftor också)

Sätt ugnen på 200 grader. Lägg alla ingridienserna i en långpanna eller form och stek i ugnen i 45 min.
Lägg in tomater och oliver och låt stå ytterligare ca 10 min.

Servera med sallad och världens godaste sås.
Mosad fetaost, creme fraiche, lite vitlök, salt och peppar.

Så här mysigt hade killarna det under tiden jag lagade mat. Toy Story filmerna går varma här hemma!

2 kommentarer:

  1. Tack söta du :) Och dina små snyggingar då...!?

    Ser ut att ha varit en väldigt mysig kväll...
    Måste fråga. Hur tycker du det funkar med vit soffa? Vi har nu en vit ektorps fåtölj men tusan vad smutsig den blir på några dagar bara. Jag vill så gärna ha Kivik-soffan i vitt med där säger bacha, min sambo, tvärt nej! Hmmm, nåja, om jag går med på en grå så har jag nog i alla fall med honom på att köpa den.

    Trevlig kväll och en god natt. Jag nattsuddar :)....

    SvaraRadera
  2. Älskar att läsa din blogg och ert hus är sååååå fint! Älska köket och senaste bilderna från badrummet är underbara. Har ni renoverat själv eller köpte ni huset i befintligt skick? Kram på er!

    SvaraRadera