måndag 27 september 2010

Vänskap

Definitionen av en vän är egentligen ganska enkel: det är människorna som får en att må bra. In i själen bra. Som stöttar. Som man kan prata med om allt. Garva med. Gråta med. Vara ärlig med. En annan viktig del av vänskap är att de där människorna har sidor och egenskaper som man själv saknar eller där man behöver utvecklas. (skrivet av Cecilia Blankens) Detta stämmer så otroligt bra och jag känner mig så otroligt lyckligt lottad som är omringad av så många fantastikt fina och underbara bästa vänner!

Jag har 6 barndoms vänner som jag försöker träffa så ofta det går. Vi är alla ganska olika och har olika intressen, men när vi träffas är det som att tiden stått still och allt är precis som vanligt. Ibland känns det även som att vi rest tillbaka i tiden till när vi var 15 år. Vi har otroligt roligt tillsammans. Fantastisk underbar vänskap!

Jag har även nyvunna vänner som jag hoppas kommer att hänga med lång tid framöver. Underbara Louise som jag träffade i skolan i Båstad och så Petra och Camilla som jag träffat genom min man som är komis med deras män. Vi har ett härligt kompisgäng som vi idag träffar alldeles för sällan. Ändring på detta!!!

Tack alla fina för att ni finns!

3 kommentarer:

  1. Kan inte göra annat än att hålla med! Vänner är fantastiskt, och visst är det tråkigt att man inte ses oftare, men alla har så fullt upp med sitt så det är inte lätt! Man borde bestämma att en helg i månaden är vänner-helgen, då man hänger en hel helg och sover över hos varanndra! Deal? Kan för övrigt lägga till att en bra vän är även förstående, något du ofta visar prov på! Puss!

    SvaraRadera
  2. Fina fina Krille! Det värmer och gör mig så glad att få ha en vän som du. Puss Lollo

    SvaraRadera
  3. Puss till dig fina vännen <3

    SvaraRadera