måndag 16 augusti 2010

Ändrade planer

Dagen blev inte riktigt som planerat. Gunnel fick förhinder så vi fick skippa dagis idag. Villiam har haft lite feber under dagen men det känns som att det kanske är på väg mot rätt håll. Han har varit ganska pigg och glad men någon mat har han inte fått i sig direkt. Hoppas på en feberfri morgon så vi kan ge oss av imorgon istället. Känns lite tråkigt att behöva göra avbrott mitt i inskolningsperioden...men så är det att ha små.

Pappa är nu inne på sin andra CellPOWER behandling. Han fick lite nya prover idag som var bra. Hans trombocyter (tror jag det hette) hade stigit. Vilket är bra. Hans värde är lika bra som på en frisk person. Nu får vi bara hoppas att denna omgången tar bättre än första. Konstigt de där, hur livet kan ta så snabba vändningar. I detta fallet för pappa, men även för mig. Det går nog inte en sekund utan att jag tänker på honom. Hur han mår, vad han gör, om han är ledsen, glad, rädd eller orolig. Ena stunden är jag glad för att i nästa stund börja gråta. Försöker hela tiden se det positiva med det hela. Så här mycket har vi nog aldrig pratat med varandra. Sen har jag sett en helt ny sida hos Annika. Hon är så stark ( iallafall gentemot oss), bestämd, hjälpsam och helt fantastisk. Jag är så glad för pappa att han har henne vid sin sida. Tillsammans klarar vi det!!!

2 kommentarer:

  1. Tillsammans klarar man allt! Tänker på er jätte mycket! Puss Lollo

    SvaraRadera
  2. Fint skrivet Krille, vi är många som tror på Göran, han kommer besegra denna dumma orättvisa sjukdom, det vet jag!
    puss!

    SvaraRadera