torsdag 22 april 2010

För liten?

Villiam har varit på utflykt idag. Hela "fjärilen" åkte till Råå. Ända sedan jag nämnde att han skulle åka har han sagt att han inte vill. Han ville stanna hemma. Jag har märkt att man måste pusha honom rätt mycket. Jag kommer ihåg en gång när det stod en åkgräsklippare utanför oss på ängen. Villiam tyckte det såg sååå spännande ut. Men så fort vi närmade oss den klamrade han sig krampaktigt fast om mig och nästan skakade. Viggo hoppade glatt upp och började "ratta" för fulla muggar. Jag i stort sett tvingade upp Villiam och efter ett tag tyckte så klart även han att det var lattjo. Lite som idag. Det var med darrande stämma som han sa hejdå...förmodligen rädd för vad som skulle hända, om jag skulle komma och hämta honom mm. Förmodligen något som han kommer att växa ifrån men han kommer nog aldrig bli den där killen som är en impulsiv våghals...han brås väl på sina föräldrar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar