fredag 5 februari 2010

Härlig dag!

Jag hann aldrig med att skriva igår så jag uppdaterar idag istället. Igår var Petra här med barnen. Skönt att äntligen få lite vuxet sällskap (ja, förutom min man då). Vi gick till jordbodalen för ett nytt försök att mata ankorna. Tyvärr fanns det inte en enda anka i sikte. Deras lilla damm hade frusit till is. Vi gick istället upp till lekplatsen där Viggo och Villiam åkte rutchkana, gungade, klättrade och sprang rundor i den tjocka snön. Solen sken och det var ca -1. Helt underbart! Det är vid sådana tillfällen som man kan älska snön. Se, till och med jag är positiv!

Efter det gick vi tillbaka hit och åt lunch och sen LEKTE Villiam och Viggo. Ja, lekte, och de lekte riktigt bra dessutom. Verkligen roligt att se. Nu pratar de och skrattar tillsammans. Det märks att de blir äldre.

Jag var riktigt effektiv igår och fick både dammsugat och tvättat. Nu behöver jag bara torka golven, men säg när jag ska hinna (läs orka) med det?

Ciao!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar