tisdag 23 februari 2010

Mattips

Är det fler än jag som varje dag vänder ut och in på sin hjärna för att komma på vad man ska äta till kvällsmat? Dessutom känns det som om vi fastnat i kanske, fem olika rätter, som varvas och kanske ändras till viss del. Jag törstar efter mattips och har ikväll hittat detta på bloggen Fotballfruen

Verkar lätt att laga för oss med små...

Recept:

Laxfiléer i ugnen som kryddas hur man vill
Koka pasta
Stek champinjoner, häll i matlagningsgrädde, färsk babyspenat, ärtor, hacka lite soltorkade tomater och droppa i lite av oljan.
Blanda pastan med såsen. Glöm inte parmesan och olivolja.

Mums, säger jag!

Tack för tipset!


1 kommentar:

  1. Jag vet heller typ aldrig vad jag ska laga... Har väl runt 5 olika rätter som kanske ändras lite grann då och då.. haha! Idag ska jag laga fläskkotlett med nån god sås och potatis och grönsaker... rätt tråkigt det med... men fantasin är kass just nu. Ska prova både laxen och lövbiffen! puss på er! Lollo

    SvaraRadera